24 oktober, 2011

Påfyllning

Dålig start på veckan: Förkylning som eskalerar i rallyfart under dagen.
Lite bättre start på veckan: Tulpanleverans som väntar efter jobbet.


Klurar lite på någon slags tulpan-happening till våren. Och då krävs det ju en nypa framförhållning, annars blir det inte mycket tulpanblom att happeninga runt.


Därför har jag scannat av lökrean, både på nätet och IRL. En och annan godbit har jag allt fått tag på. Förhoppningsvis kan de matchas ihop till någon tjusig vårkomposition.


Med en styck bygglampa går det utmärkt att sätta lök, trots att oktoberkvällen gjorde mig sällskap. Så nu är lådorna inte längre tomma.

Hoppas att ni har en fin, osnuvig veckostart!

7 kommentarer:

Ranunkel i rabatten sa...

Jag hade planer på att plantera i totalmörker för en kvart sen, men bestämde att stanna inne. Det får bli en annan dag. // Anna

Anna Vattenkanna sa...

Ser fram emot att få se din tulpanhappening. Bilderna ser ju lovande ut... Krya på dig!

Kram Anna Vattenkanna

gittan sa...

Varför har inte jag kommit på den idén? Vi spelar ju nattkubb under sommaren i skenet av byggstrålkastare... Tulpaner i mängder, underbart vackert till våren ;P

Lisa sa...

Krya på dig med förkylningen ! Ja, jag säger då det, bygglampa, hi hi ! Det finns fler tokar, själv brukar jag ligga på knä med pannlampa en del kvällar :-)Men det är säkert bra mot förkylningar att drömma om framtida tulpanhav.
Godare fortsättning på veckan önskar jag dig
Lisa/Lisas trädgård

skogslunden sa...

Säger som föregående "talare": ser fram emot din tulpanhappening! Vågar inte satsa på fler tulpaner här, bor mitt i rådjursnästet. Ambitiöst av dig att plantera i oktobermörkret! Tänk att en brun, jordig låda kommer att förvandlas till något så vackert. Naturen är häftig!
Kram Jennie

Lotta sa...

Tulpanhappening, så härligt det låter. Plantering i bygglampans sken låter inte lika mysigt.
Kram

Anita sa...

Tulpanhappening ... låter härligt. Hoppas att förkylningen gett med sig nu.

Ha en fin vecka!
/Anita