25 maj, 2012

Solbränd

Det är tydligen inte bara jag som blir knallrosa av de varma sköna solstrålarna.

I min stora betongurna komponerade jag ihop svart hängpetunia, svalt ljusrosa marguerit 'Crazy Daisy' och rosa snöflinga. Väldigt nöjd med mig själv och kompositionen njöt jag av arrangemanget förra veckan. Såg framför mig hur planteringen växer sig pampig och vacker under sommaren.


 Svalt rosa mot dramatiskt svart.

Men som sagt, alla klarar inte av att vistas i solen utan att anta en mer ansträngd rosa ton.

Inte lika nöjd med kombon längre. Illrosa var inte vad jag tänkt mig.

Solbadande marguerit i behov av 
solskyddsfaktor.

Ha en riktigt finfin pingsthelg i solen! Och glöm inte solskyddsfaktorn!

2 kommentarer:

Christina sa...

Det var väldigt vad den ändrade färg! Jag blir lite mer åt det röda hållet i solen!/Lila-Christina

Pernilla/Spira Trädgårdsdesign sa...

Hej hej! Har samma problem med en pelargon, den har jättefin rosa färg när den står inne men får en ful ton ute. Gillar verkligen svart ihop med rosa, din kombination är jättefin! :)