09 maj, 2012

Vårgrön

Hela eftermiddagen har ett ljummet regn duggat ner. Det riktigt känns i luften hur de sista knopparna som inte vaknat ännu börjar sträcka på sig och veckla ut sig mot våren. Snart är varenda liten knopp utsprungen och deltar i allt det glada pigga gröna.

Kvällens bild, som får illustrera vårgrönskan blir passande nog tulpanen 'Spring Green' i motljus.


De som undrade var jag jagat ikapp de fina urnorna, kan jag glädja med att det inte borde vara så svårt att hitta likadana. De kommer från Blomsterlandet.

 Go´kväll, gott folk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så vacker den är! Jag satte tulpaner i höstas som jag trodde var helvita, men döm om min förvåning när de visade sig ha ceriserosa stänk. Inte vad jag tänkt mig, de ser ut som polkagrisar! Ofrivilligt spännande, liksom! ;) Kram Hanna