01 december, 2012

Stöldgods

Nu ska jag sätta tänderna i mitt adventskranspyssel. Med inspiration från lite här och där, innehåller pysslet bland annat ett par nävar stöldgods och en kasse sticksigheter. Det låter väl som receptet på en lyckad lördagskväll?

Stöldgodset består av en liten portion prydnadsäpplen, som ingen kommer att sakna. Bakom byggnaden där den kommunala förvaltningen håller till som kräver min närvaro åtta timmar varje dag, står ett par prydnadsaplar dignande av vackra små röda frukter. Två små nävar fick jag med mig och det känns som ett ganska oskyldigt sätt att palla frukt på.

Mot pysselhörnan! (Pysselhörnan = Köksgolvet inklätt med tidningspapper och material runtomkring huller om buller.)

Ha en finfin lördagskväll allihop!

4 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Oj, att du törs!
Men det blir kul att se vad du gör av stöldgodset!
Det blir säkert en lyckad lördagskväll i pysselhörnan.

Trevlig advent!
Agneta

Landbohaven sa...

Jeg kom lige forbi.
Tak for kigget.
Ha´ en god aften.

Sophia Callmer sa...

Det var väl bra att du pallade några frukter, de saknas nog inte:-) Hoppas det blev bar det du skulle ha dem till! kram Sophia

Villa Ryttarängen sa...

Jag önskar jag hade sådana istället för mina i plast. Kraaam Pia