28 juni, 2013

Piggt par

Idag firade jag fredag med lite rosshopping. Den närbelägna handelsträdgården (Melldala, där jag också rycker in och jobbar ibland) har ett välfyllt rossortiment. Nu har många av dem börjat blomma. Perfekt att strosa runt och se hur sorterna på önskelistan ser ut i verkliga livet.

Sprang på en sommarfräsch kombination i sortimentslådan för moderna buskrosor. 'Mary Rose' och 'Leander' hade synkroniserat sin blomning till en glad och karamellig komposition. Jag blev glad av det tjusiga paret, men de passar inte i mina planer och fick därför stanna kvar hos handelsträdgården.
'Mary Rose' till vänster och 'Leander' till höger. 
Tyvärr gör min dammiga mobilkamera inte alls 
det pigga paret rättvisa.

Vad som slutligen hamnade i min shoppingvagn återkommer jag till inom kort.

Inga kommentarer: